[linux] Niet werkende "print-screen", hoe kan dat?

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Wo Apr 22 18:37:17 CEST 2020

Voor zo lang ik mij herinner kon ik moeiteloos screenshots maken in
Ubuntu met een PrtScr, waarna de screenshot als een png-file werd
weggeschreven in de Pictures-directory.  Enige tijd geleden heb ik
een her-installatie uitgevoerd, en sindsdien kan ik geen screenshots
meer genereren. Onder instellingen (devices/keyboard) staat onder
Screenshots "save a screenshot to pictures": Print
Dat lijkt me precies zoals het zou moeten, maar er gebeurt helemaal
niets wanneer ik op PrtScr (de knop naast F12) druk.  Iemand een
suggestie wat hier de reden van kan zijn?
Mijn systeem: Ubuntu 18.04
Bij voorbaat dank
Julien

--