[linux] geen internetverbinding na pauzestand

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Za Aug 22 13:29:37 CEST 2020

Op za 22 aug. 2020 om 09:11 schreef Geert Stappers <stappers op stappers.nl>:

> 04:48:17PM +0200:
> opwek,
>
>     :-/

> modus
> ik

> ongeveer 10
> niet, en
> helpt ook
> computer

> onderdeel van

> van
> http://www.techlw.com/2013/01/fix-network-after-resume-from-suspend.html>,

> Linux

> Het is wel de betere aanpak.

Ja, dat snap ik. In mijn eigen werk wil ik ook nog wel eens 'vervelende'
vragen stellen om dingen scherp te krijgen.
Maar bij Daniël krijg ik nog wel eens de associatie met toen ik op het
gymnasium in de wiskundeles op het bord een som moest maken:
in zou het moeten snappen, maar wiskunde was voor mij meestal abacadabra,
te hoog gegrepen voor mij.
Voor de duidelijkheid: dat ligt dus niet aan Daniël, maar aan mij.
Al blijf ik van mening dat een goede leraar rekening houdt met/zich
toebuigt naar zijn leerling...

> kan.
>
> Eenvoudige computergebruiker zijn is ook een heel goede  aanpak.
> Zorg dat de computer 1 netwerk verbinding heeft.
> Inderdaad, mijn advies is om te kiezen voor of bedraad of WIFI, niet beide
> tegelijkertijd.
>
> In werkende situatie de netwerk routes opvragen met commando
>
>     ip route show
>
> Dat commando mag je afkorten tot
>
>     ip r
>

> Weet hoe de output er uitziet, bonuspunten voor begrijpen wat de output
> bekend.

Die bonuspunten, daar zal ik er waarschijnlijk maar weinig van krijgen.
Ik snap in elk geval dat ik het IP-adres van modem/ router zie.

> Na pauzestand opnieuw de netwerk route opvragen.
> En dan wat doen met de verschillen t.o.v. de werkende situatie.

Heb nog niet gekeken naar de output na de pauzestand.
Vandaag 1x uit de pauzestand opgewekt, en de internetverbindig deed het
weer vanzelf...

> Groeten
> Geert Stappers
> --