[linux] thunderbird leest archief folders niet meer

paai j.j.paijmans op gmail.com
Ma Aug 24 10:24:45 CEST 2020

Hallo,

ik heb een beetje de pest in want thunderbird leest mijn archief folders
niet meer.

Ik stop mijn emails (gmail) per maand in folders. Die verplaats ik
regelmatig naar .thunderbird/blablabla/Mail/Local\ Folders, waarna ze
gewoon met de backup meegaan. Werkt prima. WerkTE prima.

Opeens weigert thunderbird die local folders te lezen. Geeft dan
bijvoorbeeld de melding 'deleted 123 messages from 2020_01_jan'. Ga ik
naar die directory, dan zijn de bestanden gelukkig niet leeg, noch de
data, noch de msf files, maar omdat steeds meer emails vol html-rotzooi
zitten, is het niet triviaal de datafiles als tekstfiles te doorzoeken.

permissies? Zien er toch normaal uit.

-rw-------  1 paai paai 26967451 aug 24 10:19 2020_01_jan
-rw-rw-r--  1 paai paai   336977 aug 24 10:20 2020_01_jan.msf
-rw-------  1 paai paai 34223776 aug 24 10:14 2020_02_feb
-rw-rw-r--  1 paai paai   265461 aug 24 10:14 2020_02_feb.msf

Ik word hier bloednerveus van!

Wat kan waar zijn misgegaan en hoe herstel ik het weer...

paai

--
Dr. J.J. Paijmans