[linux] Trage start software Linux Mint

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Do Dec 3 20:24:17 CET 2020

Op do 3 dec. 2020 om 20:15 schreef <harry.harmsen op gmail.com>:

> ongeluk alleen aan Geert Stappers had gestuurd .
> Daarin zie je dat ik dat txt-bestand niet boven water krijg.
> Geert heeft intussen antwoord gegeven, daar ga ik eerst verder mee.
>
> Het is mij volkomen onduidelijk wat ik moet met je punt "of de D-Bus
> daemon wel of niet draait".
> Hoe kan ik dat nagaan?
>
> Groet,
> Harry

Ik heb nu dit in de terminal gedaan:
arry op harry-System:~$ strace -T -o trace.txt vlc
VLC media player 3.0.9.2 Vetinari (revision 3.0.9.2-0-gd4c1aefe4d)
[0000560d7c6aa5b0] main libvlc: Vlc draait met de standaardinterface.
Gebruik 'cvlc' om vlc zonder interface te gebruiken.
qt5ct: using qt5ct plugin
qt5ct: D-Bus global menu: no
qt5ct: D-Bus system tray: yes
[0000560d7c737e50] main playlist: playlist is empty
^CQObject::~QObject: Timers cannot be stopped from another thread
harry op harry-System:~$ cat trace.txt

Vervolgens komt er een ongelooflijke hoeveelheid na "cat trace.txt" dat ik
nog maar even niet meeplak in deze mail.
Of 'moet' dat wel?

Groet,
Harry