[linux] Fwd: Trage start software Linux Mint

Di Dec 8 11:20:14 CET 2020

Aldus schreef harry.harmsen op gmail.com op Tue, Dec 08, 2020 at 09:43:41AM +0100:
> Op verzoek van Rob Snelders stuur ik onderstaande mail nog een keer naar de
> lijst.
> Rob, ik hoop dat het de juiste mail is: jij noemt als tijdstip van
> versturen 22:16 uur, maar dat kan ik bij mijzelf niet terugvinden, dus ik
> vermoed dat het deze mail van 20:24 is die om 22:16 op de lijst is
> verschenen.
>

> Groet,
> Harry Harmsen
> Assen

Beste Harry,

Het tijdstip van versturen van een bericht is het meest relevant, maar in
de bovenste regel zie je ook een indicatie van de tijdzone: +0100 wil zeggen
1 uur voorlopend op UTC (Univeral Coordinated Time) en de meeste leden van
deze lijst leven in de zelfde tijdzone. Als u de headers van een bericht
bekijkt kunt u zien wanneer het bericht waar aankwam, maar het tijdstip van
verzending is het belangrijkst.

Uw bericht van 9:43:41 is pas om 9:44:17 bij Google aangekomen en om 9:44:24
verstuurd en was nog dezelfde seconde bij de NLLGG, waar het 1 seconde in de
wacht stond en de mailing lijst stuurde het vermoedelijk om 9:44:27 verder,
waarna het weer in de wacht stond tot 9:44:29, terwijl het pas om 9:44:34
bij mij aankwam.

Een bericht van mij is waarschijnlijk net als dat van u geblokkeerd omdat het
een bijlage bevatte die groter was dan 200 KB. Probeert u eens:

	gzip -9 trace.txt
	ls -l trace.txt.gz

Vermoedelijk kunt u het bestand trace.txt.gz dan wél als bijlage meesturen
naar deze lijst.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth