[linux] strace -o bestand programma

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Do Dec 10 15:41:04 CET 2020

Op do 10 dec. 2020 om 14:10 schreef Paul Slootman <paul+nospam op wurtel.net>:

> Ik zag dat een thread op een gegeven moment een eventfd opende, en daar
> dan op ging wachten, steeds 25 seconden lang. Die eventfd's hadden ze
> nog niet toen ik leerde programmeren, dus geen idee wat hier mis is.
>
> Ik vergeleek het nog met een strace van als ik zelf vlc start, en het
> loopt gelijk op totdat bij Harry naar /run/usr/1000/bus gekeken werd,
> wat blijkbaar een systemd ding is (die heb ik tot nu toe van mijn
> systeem weten te weren).
>
> Ik kom hier verder niet uit... :(
> Het lijkt er op dat er een of andere dienst zou horen te draaien, waar
> [...]

Paul, met het door jou opgegeven commando start VLC prima.
Zie:

harry op harry-System:~$ env LC_ALL="en_US.UTF-8" vlc
VLC media player 3.0.9.2 Vetinari (revision 3.0.9.2-0-gd4c1aefe4d)
[00005609643b65b0] main libvlc: Vlc draait met de standaardinterface.
Gebruik 'cvlc' om vlc zonder interface te gebruiken.
qt5ct: using qt5ct plugin
qt5ct: D-Bus global menu: no
qt5ct: D-Bus system tray: yes
[0000560964443e50] main playlist: playlist is empty
QObject::~QObject: Timers cannot be stopped from another thread
harry op harry-System:~$

Wel echter met de aantekening dat ik dit gedaan heb nadat ik mijn
.profile-bestand heb aangepast zoals ik eerder meldde als reactie op de
mail van Derry, die de oplossing bevatte.

Wat mij betreft kan deze draad nu afgehecht worden.
Daniel, bedankt voor je volhardendheid en geduld met mij,
Geert en Paul, bedankt voor het meedenken,
Derry, nogmaals bedankt voor het aandragen van de oplossing.

Groet,
Harry