[linux] TV Box van Linux bewuste fabrikant, tuner

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Di Dec 15 09:13:21 CET 2020

On Mon 14 Dec 2020, Geert Stappers wrote:

> } } Zowel sateliet als kabel, is dat m.b.v. twee specifieke tuners?

> Vier specifieke tuners??
> (is min of meer een retorische vraag)

Totaal 4 tuners waarvan 2 voor kabel en 2 voor sat.

> Aangeschafte hardware heeft 1 tuner. Het kan zijn dat ik een verkeerde
> aankoop heb gedaan. Zou jammer zijn als alleen ik daarvan leer.
>
> "User interface" vermeldt dat de tuner klaar staat voor DVB-S2.
> Wat te doen om die tuner te gebruiken voor DVB-C?

Wat ik lees zitten in de HD51 ook modulaire tuners (niet
vastgesoldeerd).
Je hebt dus een DVB-C tuner nodig. Je kunt dan de meegeleverde DVB-S2
tuner eruit halen, en een DVB-C tuner inprikken. En dan in de config
tuner type aanpassen.

Kost je 29,95 + 2,95 leergeld...
https://www.asat.nl/Mutant-4K-51-losse-tuner (wel juiste tuner type
kiezen :-) Misschien kun je de S2 tuner inruilen.

> Situatie hier is dat signaal van "kabel", CAI, Centrale Antenne Installatie, komt.

Enige complicatie is mogelijk dat afhankelijk van je kabelaar het
signaal gecodeerd is, en dat je een CI module nodig hebt om de smartcard
in te steken. Die moet je mogelijk dus zien te krijgen. Ik weet niet of
Ziggo die nog los levert... Ik heb het geluk dat alle "gewone" zenders
onversleuteld zijn op de Caiway kabel hier.

Paul