[linux] crontab script wordt twee keer gestart?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Di Feb 4 12:54:04 CET 2020

On 04-02-2020 12:51, paai wrote:

> Een overblijfsel uit een andere taal (weet niet eens meer welke) waar
> het 'voor altijd' betekent...
>
> Ik ben me ervan bewust dat 'while true ; do...' beter zou zijn, maar
> a==a heeft me al dertig jaar goed gediend.

Ik lees nu net dat als /bin/true om de een of andere reden niet op z'n
plek staat, dat 'while true' niet werkt :-)

En met de rare streken die android of embedded systems uithalen, of
zelfs Ubuntu die bash zonder waarschuwing vervangt door ash, zou dat
best wel eens kunnen gebeuren.

--
Dr. J.J. Paijmans