[linux] probleem met spaties aan begin van een regel

Mark Janssen maniac.nl op gmail.com
Do Feb 20 15:56:07 CET 2020

Gebruik een ps aanroep die dat niet doet:

$ ps aux | head
USER         PID %CPU %MEM    VSZ   RSS TTY      STAT START   TIME COMMAND
root           1  0.0  0.0 185256  5988 ?        Ss    2018  22:54
/lib/systemd/systemd --system --deserialize 28
root           2  0.0  0.0      0     0 ?        S     2018   0:20
[kthreadd]

$ ps -ef | head
UID          PID    PPID  C STIME TTY          TIME CMD
root           1       0  0  2018 ?        00:22:54 /lib/systemd/systemd
--system --deserialize 28
root           2       0  0  2018 ?        00:00:20 [kthreadd]

ps -faxu | head

--
Mark Janssen  --  mark op sig-io.nl
Unix / Linux Open-Source and Internet Consultant