[linux] probleem met spaties aan begin van een regel

paai j.j.paijmans op gmail.com
Do Feb 20 16:32:53 CET 2020

On 20-02-2020 16:12, Paul Slootman wrote:

> Deze kan ook, korter, maar dan ben je wel je argumenten kwijt als je die
> niet al opgeslagen had:
>
> set -- $(ps -C rsyslogd | tail -n +2)
> pid=$1

Die is mooi!

Een paar weken terug vroeg mijn dochter een scriptje om een reeks
DNA-seuenties te temmen. awk lag voor de hand (en was inzichtelijk),
maar ik rustte niet voor ik een one-liner had die echt swingde.

(In een hele oude usenet posting werd programmeren in C ooit met het
spelen van jazz vergeleken. Daar kan ik nou helemaal in komen.)

--
Dr. J.J. Paijmans