[linux] geheugenkaart van telefoon (camera) onder usb gemount ...

paai j.j.paijmans op gmail.com
Do Jun 18 20:02:59 CEST 2020

On 18-06-2020 19:56, michkloo wrote:

> Het zou waarschijnlijk wel mogelijk zijn geweest via MTP
> de telefoon en de geheugenkaart te benaderen.  Ik heb daar
> echter weinig kennis over, en ik heb voor de gemakkelijke
> weg gekozen: geheugenkaart uit de telefoon, in een SD-kaart
> -houder geplaatst, en die kaart onder USB gemount.  Daarna
> zonder veel moeite terug in de telefoon.
> De gemakkelijke weg ...
> Dank voor de suggesties
>
> Julien

De gemakkelijke weg is een android filemanager gebruiken die het net op
kan. Nog gemakkelijker wellicht is de android app Airdroid; helemaal
klik-klak-klungelen.

Of bite the bullet, installeer termux en de ssh suite daarvan en gebruik
scp, zoals onze lieve heer het ook bedoeld heeft.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans