[linux] http push, of toch anders?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Ma mei 4 17:54:42 CEST 2020

On 01-05-2020 16:40, Geert Stappers wrote:
> webbrowser op de smartphone

AFAIK moet het ophalen van een URL altijd door de browser ge"instigeerd
worden.
Maar wat ik wil bereiken is dat de server het initiatief neemt en de
inhoud van een URL naar mijn client 'pusht' zonder dat de client erom
vraagt.

Concreet: ik open vanaf een client een pagina op een server. Via die
pagina geef ik odrachten aan die server. Als die opdrachten zijn
voltooid moet de server mij dat op de ene of de andere manier laten
weten en liefst zonder dat ik vanaf de client een nieuwe pagina moet
openen om te kijken.

De technologie van http push lijkt te kunnen leveren wat ik wil, maar...
dat werkt alleen over https. En dan zou ik dus een certificaat moeten
aanvragen en uitvissen hoe dat allemaal moet enzo en daar begin ik niet
aan, zeker niet voor iets dat binnen mijn eigen netwerkje moet werken.

--
Dr. J.J. Paijmans