[linux] Zal dit een versnelling ... betere formulering onderin

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Di mei 5 11:10:32 CEST 2020

Julien Michielsen schreef op 05-05-2020 09:54: helemaal onderin:

> De harde schijf van mijn computer is waarschijnlijk via een SATA-
> kabel verbonden met de controller.  Wanneer het Intenso ssd-kaartje
> erin geplaatst wordt, moet dat ook via een SATA-kabel in de computer
> worden geplaatst?

De kern van mijn vraag: hoe krijg ik het SSD-kaartje verbonden
met mijn notebook.  Moet het in een frame worden geplaatst,
en hebben die frames een eigen SATA-aansluiting? En is de
bestaande SATA-kabel op te splitsen zodat er dan 2 disks op
kunnen worden?  Na het internet bevraagd te hebben las ik:
"there are typically six SATA connections available on most
computer motherboards". Dan zou er een specifieke kabel kunnen
lopen van SATA-aansluiting 2 naar de Intenso kaart, of nog
makkelijker: 2 drives op een kabel, wat ook schijnt te kunnen ...
Wat is de makkelijkste manier?

Dank
Julien

--