[linux] Laptop met Mint ziet USB sticks niet

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Do mei 7 19:07:59 CEST 2020

On Thu, May 07, 2020 at 12:57:35PM +0200, Paul Slootman wrote:
> [...]

Dank je wel voor het delen van die vreugde.

> De laptop is vanaf een USB stick geinstalleerd, dus technisch werkt de
> combinatie laptop - USB stick.
> Die originele stick waarvandaan geinstalleerd is wordt ook niet gezien?
> Want misschien is die andere stick gewoon niet goed.

Het probleem klinkt als "een wiskundige vergelijking met twee onbekenden"

De weg naar een oplossing via  "twee werkende".
Regel een combinatie van een USB-host en een USB-stick die werkt.

De dan werkende USB stick  naar de twijfelachtige USB-host.
Als dat werkt dan weet je dat twijfelachtige USB-stick kapot is.

Werkt dat niet, dan de t.a.USB-stick naar de goede USB-host.

Als die situatie wel werkt, dat weet dat de t.a.USB-host kapot is.

> Paul
>
> Ik heb even je subject aangepast...
> Niet zo handig om een bestaande thread te kapen zonder onderwerp aan te
> passen. Mensen die het originele thread niet interessant vinden maar
> misschien wel antwoord op jouw vraag weten zien het dan niet.

Zulke mailinglistbeginnersfouten heb ik ook gemaakt. Gewoon omdat
ik _toen_ niet wist dat het "fout" was. Een goede aanpak is een nieuw
onderwerp in een geheel verse e-mail te zetten.

Maar voel je vooral welkom.

En mocht je afvragen "Waarom heb ik twee keer deze e-mail?",
dan komt dat omdat ik je ook een Bcc: gestuurd hebt.
1 Examplaar is dus van mailinglist, het andere examplaar
komt van de Blind Carbon Copy.

Groeten
Geert Stappers
DD