[linux] Laptop met Mint ziet USB sticks niet

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do mei 7 12:57:35 CEST 2020

Ik heb even je subject aangepast...
Niet zo handig om een bestaande thread te kapen zonder onderwerp aan te
passen. Mensen die het originele thread niet interessant vinden maar
misschien wel antwoord op jouw vraag weten zien het dan niet.

On Thu 07 May 2020, piet hendriks wrote:

> Geachte Linux deskundigen,
> Om Linux meer onder de aandacht te brengen heb ik aan een opstart stick met Linux Mint uitgeleend aan een vriend.
> Dit om zijn oude trouwe laptop nog te kunnen gebruiken voor zijn schoolgaande kinderen.
> Hij heeft het geinstalleerd en tot zijn vreugde en verbazing werkte zelf Zoom prima. Linux Mint bevalt hem prima, het oude beestje is gered van de sloop en kinderen zijn blij. En een Linux gebruiker er bij for ever.!!
>
> Maar een puntje lukt ons niet nl:
> Op de poorten werkt een USB stickje niet. De laptop ziet ook geen stick dus geen actie.

De laptop is vanaf een USB stick geinstalleerd, dus technisch werkt de
combinatie laptop - USB stick.
Die originele stick waarvandaan geinstalleerd is wordt ook niet gezien?
Want misschien is die andere stick gewoon niet goed.

Paul