[linux] herhaling van zetten: nu 20.4 Ubuntu, en PrtScr doet weer niets

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Vr mei 8 13:39:32 CEST 2020

Paul Slootman schreef op 08-05-2020 08:54:

> De vorige keer gaf Derry al de tip:

Het programma gnome-screenshot is geïnstalleerd, net als het "gewone"
screen-
shot.  Dat laatste kan ik wèl opstarten via Superkey+A en dan "Take a
Screen-
shot" aan te klikken, en dan krijg ik een screenshot.  Maar dat is een
beetje een mijl op zeven: ik wil het gewoon kunnen lanceren via PrtScr,
zoals het ook default moet kunnen. Ik heb - net als de vorige keer - de
printscreen activiteit verwijderd van PrtScr, en daarna weer terug
gezet, maar dat doet niets. Om een PrtScr te krijgen moet ik de "mijl op
zeven" lopen van Super-key+A en dan "Take a Screenshot" aan te klikken.
Hoe krijg ik mijn PrtScr-
toets weer actief?
Of als alternatief: hoe koppel ik gnome-screenshot aan de PrtScr toets
Hoop dat iemand hier een suggestie voor heeft.  Alvast bedankt
--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl