[linux] herhaling van zetten: nu 20.4 Ubuntu, en PrtScr doet weer niets

Der cl3m0t op gmail.com
Vr mei 8 15:34:11 CEST 2020

On 08-05-2020 13:39, Julien Michielsen wrote:

> Het programma gnome-screenshot is geļnstalleerd, net als het "gewone"
> screen-
> shot.  Dat laatste kan ik wčl opstarten via Superkey+A en dan "Take a
> Screen-
> shot" aan te klikken, en dan krijg ik een screenshot.  Maar dat is een
> beetje een mijl op zeven: ik wil het gewoon kunnen lanceren via PrtScr,
> zoals het ook default moet kunnen. Ik heb - net als de vorige keer - de
> printscreen activiteit verwijderd van PrtScr, en daarna weer terug
> gezet, maar dat doet niets.

Wat bedoel je nou precies met die laatste zin? Op mijn Debiandoos kan ik
met de Backspace-toets de sneltoets voor "Save a screenshot to Pictures"
uitschakelen (zie screenshot-bijlage). Bedoel je dat? Als ik dat doe,
dan kan ik bijvoorbeeld met Alt+Print nog steeds "Save a screenshot of a
window to Pictures" doen. Kan jij dat ook? En kan jij niet een Custom
Shortcut toevoegen voor het commando /usr/bin/gnome-screenshot met je
PrtScr toets als sneltoets? Als het antwoord op de beide vragen negatief
is, dan kan je wel concluderen dat je PrtScr toets het niet meer doet.

Groet,
Derry