[linux] herhaling van zetten: nu 20.4 Ubuntu, en PrtScr doet .. opgelost

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Vr mei 8 18:59:11 CEST 2020

Der schreef op 08-05-2020 17:06:
> [...]
Ja, welke toets ik ook koppel aan Print, ze doen niets.  Ook save a
screen-shot of a window to Pictures start geen activiteit op

> tf is gnome-print ..?
Het gnome-alternatief voor PrtScr, dat bij mij precies het zelfde doet
als PrtScr deed, en wèl werkt, maar waarvoor ik niet weet hoe ik het
commando aan een toets-combinatie kan koppelen. Ik begrijp dat
gnome-print niet bij je staat geïnstalleerd. Gisteren of de dag daarvoor
heb ik dat bij mij gedaan. maar het commando waarmee kan ik zo niet
vinden. Denk dat het deel uitmaakt van
/usr/share/applications/gnome-printers-panel.desktop.
En zojuist heb ik een oplossing gevonden: onder Superkey+A krijg ik een
lijst
van uitvoerbare commando's, en 'Screenshot' maakt daar deel van uit. Ik
klikte met de muis op het betreffende icoon, en toen popte "add to
favorits" op.  Dat heb ik gedaan, en nu heb ik links op mijn beeldscherm
een Print-Screen icoon.  Daarmee kan ik doen wat ik wil.
Dank voor je vragen: zo heb ik het gevonden!
Julien

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl