[linux] herhaling van zetten: nu 20.4 Ubuntu, en PrtScr doet weer niets

Der cl3m0t op gmail.com
Vr mei 8 17:06:20 CEST 2020

-------- Forwarded Message --------
Subject: Re: [linux] herhaling van zetten: nu 20.4 Ubuntu, en PrtScr
doet weer niets
Date: Fri, 08 May 2020 16:25:18 +0200
From: Julien Michielsen <michkloo op xs4all.nl>
To: Der <cl3m0t op gmail.com>

On 08-05-2020 16:25, Julien Michielsen wrote:
> [...]
> de ingevulde Print staan, en geef ik dan een backspace, dan wordt
> Print verwijderd. Sluit ik dan af, dan komt er disabled te staan.
> Begin ik opnieuw, ga ik dan weer naar de aanpas-sing van het
> toestsenbord, ga opnieuw naar "save a screenshot to Pictures", en ga
> op de "disabled" plaats staan, en toets vervtolgens op de
> PrtScr-toets, dan komt er "Print" te staan.  Dit lijkt mij aan te
> duiden dat de PrtScr-toets wel degelijk werkt! Alleen heeft hij niet
> get effect dat er een PrtScr wordt opgeslagen in Pictures
>
> Een andere mogelijkheid is dat Print om welke reden dan ook niet

Heb je dan al geprobeerd of Alt+Print voor "Save a screenshot of a
window to Pictures" ook niet meer werkt , als jij "save a screenshot to
Pictures" hebt uitgeschakeld?

> Wel weet ik dat gnome-print precies doet wat ik
> wil, en een goed alternatief zou zijn voor Print.

tf is gnome-print..?

> Dan komt de
> volgende vraag: kan ik in het settings-scherm een aanpassing maken
> zodat het "Save a screenshot to Pictu-res"-veld wordt gekoppeld aan
> een startcommando voor gnome-print. Op die manier ben ik dan uit de
> problemen, en krijg ik mijn PrtScr werkend via het gnome-print
> commando.  Een idee hoe dat aan te passen?

Ik heb geen idee wat je bedoelt met een startcommando voor gnome-print,
en volgens mij kan je alleen een sneltoets koppelen aan "Save a
screenshot to Pictures". Echter, je kan een Custom Shortcut toevoegen
voor het commando /usr/bin/gnome-screenshot met je PrtScr toets als
sneltoets, indien je PrtScr toets het niet begeven heeft; desnoods kan
je ook een andere toets naar keuze als sneltoets gebruiken zolang die
toets nog niet is gebruikt als sneltoets voor iets anders.

> Bij voorbaat dank

Succes,
Der