[linux] Inhoud Thunderbird naar andere distro

Do mei 21 18:33:32 CEST 2020

Aldus schreef harry.harmsen op gmail.com op Thu, May 21, 2020 at 05:41:52PM +0200:

> Als reactie op het melden van problemen met sudo apt install -f (inc.
> terminaloutput) kreeg ik:
> "The errors you are experiencing seem to indicate very serious file and/or
> file system corruption."
> Het gaat om "architecture problems" en daarom de aanbeveling "to re-install
> the entire operating system, from scratch."

Dat zegt mij dan op het eerste gezicht weinig als we niet weten om welke fouten
het gaat. De eerste gedacht is om fsck te gebruiken. Daarna nog eens controleren
op hardware defecten. Tenslotte, als u Linux opnieuw wilt installeren, is het OS
dat u al hebt niet net zo goed? Zou het helpen om een back-up te maken, de schijf
te formatteren en alles terug zetten? Natuurlijk zou u aan een SSD of meer geheugen
kunnen denken als de performance daar aanleiding toe geeft.

Tenslotte: ik gebruik mijn home-directory met meerdere Linux distro's: in veel
gevallen kunnen meerdere versies van een programma met dezelfde instellingen overweg.

--
P.S. technische vragen over Linux graag naar de lijst, prive-mededelingen naar
     mijn adres.