[linux] [Opgelost] Ubuntu 20.04 geen muiskliks (d.m.v. tikken of tappen op touchpad) op inlogscherm

Eric de Hont eric op hobiho.nl
Za mei 30 17:00:14 CEST 2020

Op 30-05-2020 om 16:48 schreef Eric de Hont:
> [...]
Knip!

> BTW: ik ben in de GNOME-instellingen gaan kijken bij de instellingen
> van muis en touchpad en daar kan je inderdaad instellen of tikken op
> het touchpad worden geïnterpreteerd als muiskliks. Dat staat standaard
> aangevinkt, Gnome kiest dus voor andere standaardinstellingen dan GDM.
> Heel grappig, want als je het uitvinkt, door te tikken op je touchpad,
> kan je het niet meer aanvinken! Tot... je linksonder in je touchpad
> duwt... Dat genereert blijkbaar een "echte" muisklik. En vermoedelijk
> had ik daarmee ook prima kunnen klikken op het inlogscherm. Dat ga ik
> [...]
En inderdaad... Dat werkt, maar nu kan ik lekker "tappen", veel fijner :-)

(Getest met een verse installatie op een USB-stick.)

--

Eric de Hont