[linux] zieke SD-kaart, hoe te repareren?

Za mei 30 17:28:05 CEST 2020

Aldus schreef Eric de Hont op Sat, May 30, 2020 at 11:39:06AM +0200:

> Als ik mij niet vergis gebruiken SDHC-kaartjes het exfat file format. Dat
> wordt door bijvoorbeeld Ubuntu niet standaard ondersteund.
>
> Als je het pakket exfat-utils (en dus automatisch exfat-fuse) installeert is
> het kaartje misschien wel leesbaar.

Fat32 kan partities tot 2 TB aan (Wikipedia) en is dus goed voor media die door
verschillende OSsen worden gebruikt. Voor Linux wordt EXT4 veel gebruikt, maar
het kan ook met NTFS overweg.

Als het kaartje defekt is, heb je daar ook weinig aan en ook niet als het een
driver issue is.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.