[linux] zieke SD-kaart, hoe te repareren?

Eric de Hont eric op hobiho.nl
Za mei 30 18:26:01 CEST 2020

Op 30-05-2020 om 17:28 schreef Daniel C. von Asmuth:

> Fat32 kan partities tot 2 TB aan (Wikipedia) en is dus goed voor media die door
> verschillende OSsen worden gebruikt. Voor Linux wordt EXT4 veel gebruikt, maar
> het kan ook met NTFS overweg.
>
> Als het kaartje defekt is, heb je daar ook weinig aan en ook niet als het een
> driver issue is.

Defect is defect. Maar ik betwijfel of het kaartje defect is, vooral nu
we weten dat het in een notebook wel geopend kon worden.

Het kost verder niks om exfat-utils te installeren en te kijken of het
kaartje opeens koortsvrij blijkt. Weggooien kan altijd nog.

--

Eric