[linux] [Opgelost] Ubuntu 20.04 geen muiskliks op inlogscherm

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Zo mei 31 18:01:42 CEST 2020

On Sat 30 May 2020, Eric de Hont wrote:

> Een vraagsteller kan niet uit zichzelf met details komen waar hij niet van
> af weet. Glimlach of geen glimlach.
>
> Het is alsof je een vraagsteller verwijt een probleem te hebben. Eh, duh!
>
> Ja, bij het lezen van de lijst antwoorden in DuckDuckGo kon ik de juiste
> suggestie herkennen doordat ik wist dat ik tapte op mijn touchpad. Dat was
> dan ook direct het moment dat ik me realiseerde dat dat een essentieel
> onderdeel was van mijn probleem. Geen milliseconde eerder.

Je noemde wel je hardware, maar je verwacht dus dat mensen die je willen
helpen op de hoogte zijn van alle mogelijke hardware cq. zelf moeten
gaan googlen naar wat het nou precies is.

Er is nou eenmaal een essentieel verschil tussen tappen en klikken.
Klikken gaat met een apart schakelaartje die niks anders doet dan dat.
Heel vreemd als een systeem die kliks ineens gaat negeren.
Tappen is iets wat ingesteld wordt door de touchpad driver en kan als
dan niet ingeschakeld zijn.

Beetje jammer dat je enorm van je afschrijft terwijl je zelf aangeeft
dat je de oplossing vond omdat je van jezelf wist dat je tapte en niet
klikte. Dat is feitelijk precies wat ik aangaf: door die missende info
had niemand je kunnen helpen.

Wees dankbaar dat mensen de tijd nemen om te reageren, wij worden hier
ook niet voor betaald; het moet wel leuk zijn.

Paul