[linux] Gratis hardware (ja, dat kan)

Do Sep 17 14:00:46 CEST 2020

Aldus schreef paai op Thu, Sep 17, 2020 at 01:40:05PM +0200:

> Al weet ik niet precies wat ik me erbij moet voorstellen. Maar 16 Gigabyte
> RAM is een verdubbeling van mijn grootste desktop.

Dat weet ik ook niet, maar Google vond dat het om 6-core processoren gaat.
https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/48768/intel-xeon-processor-e5645-12m-cache-2-40-ghz-5-86-gt-s-intel-qpi.html
https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/47927/intel-xeon-processor-l5630-12m-cache-2-13-ghz-5-86-gt-s-intel-qpi.html

U ziet dat de tweede slechts 40 W verbruikt en de eerste 80 W; de klokfrequentie
verschilt niet zoveel.

Als ik zou gokken denk ik dat het om rekservers gaat. De processoren ondersteunen
twee sockets, maar ik weet niet of dat ook geldt voor de server zelf.

Groeten,

Daniel

--
		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.