[linux] verkleinen mkv-file, handbrake.fr

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Ma Sep 28 19:28:52 CEST 2020

On Mon, Sep 28, 2020 at 06:24:36PM +0200, Willem Ligtenberg wrote:

> Ik kan de suggestie voor handbrake beamen.
> Voordeel is dat je ook specifiek kan kiezen voor welk apparaat je het
> wilt optimaliseren, hiermee voorkom je afspeel issues.

Een websearch bracht me naast "parking brake" ook
 HandBrake: Open Source Video Transcoder  https://handbrake.fr

En het blijkt dan mijn favoriete Linux distibutie het als pakket heeft.

$ apt show handbrake | sed --silent '/^Description/,$p'

 HandBrake is a versatile, easy-to-use tool for converting DVDs and other
 videos into H.264, XViD, or Ogg formatted media. It's particularly
 useful for making videos that are compatible with portable video devices
 such as the Apple iPod/iPhone or Sony PSP.
 .
 This package contains the graphical variant, ghb.

Dank voor het onder de aandacht brengen.

Regards
Geert Stappers
--
Silence is hard to parse