[linux] nog eens over ntp en nameservers

paai j.j.paijmans op gmail.com
Ma Apr 12 11:07:50 CEST 2021

On 12-04-2021 10:38, Daniel C. von Asmuth wrote:

> NTP werkt vanouds met UDP, maar tegenwoordig misschien ook TCP. Het gebruikt
> IPv4 of IPv6 adressen, geen telefoonnummers of postcode. Ik meen dat DNS
> namen hier optioneel zijn, maar het kan zijn dat uw Arduino een resolver mist.
>
> Als time server kunt u bijvoorbeeld ns1.tue.nl gebruiken.
>

> Met vriendelijke groet,
>

> Daniel von Asmuth

Vorige keer is me op het hart gedrukt vooral geen IP nummers te gebruiken.

Nou heb ik net een tijd je naar time.nist.gov zitten pingen en vier
verschillende ip-nummers verzameld. Door in het programma die vier
ip-nummers af te lopen krijg ik onregelmatig,  zo om de dertig-veertig
seconden een tijdsmelding terug.

Natuurlijk wil ik graag meteen de juiste tijd. Zoals gezegd: een
nameserver is met deze library geen optie. Is er een manier om de hele
range mogelijke IP-nummers van een ntp-server in te bouwen? Heb ik nog
niet genoeg IP-nummers?