[linux] nog eens over ntp en nameservers

Ma Apr 12 11:58:52 CEST 2021

Aldus schreef paai op Mon, Apr 12, 2021 at 11:07:50AM +0200:

> Vorige keer is me op het hart gedrukt vooral geen IP nummers te gebruiken.
>
> Nou heb ik net een tijd je naar time.nist.gov zitten pingen en vier
> verschillende ip-nummers verzameld. Door in het programma die vier
> ip-nummers af te lopen krijg ik onregelmatig,  zo om de dertig-veertig
> seconden een tijdsmelding terug.
>
> Natuurlijk wil ik graag meteen de juiste tijd. Zoals gezegd: een nameserver
> is met deze library geen optie. Is er een manier om de hele range mogelijke
> IP-nummers van een ntp-server in te bouwen? Heb ik nog niet genoeg
> IP-nummers?

Kennelijk is die time server nogal onbetrouwbaar, dus ik zou voor iets kiezen
dat dichter in de buurt is. Mijn FritzBox werkt bijvoorbeeld goed. Ik weet
niet of de NLLGG een NTP server aanbiedt; vonasmuth.nl heeft niet de hoogste
uptime.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.