[linux] bullseye en print margins

Fred Linuks op freedom.nl
Do Apr 22 21:07:18 CEST 2021

Beste linuxlist,

Het lijkt erop dat mijn printer na de installatie van Debian bullseye de
eerste te printen regel niet op het papier krijgt.

Nu heb ik de ImageableArea in /etc/cups/ppd/printer.ppd wat zitten aan
te passen maar dat bied ook weinig soelaas. Ik moet eerlijk bekennen dat
ik niet helemaal helder krijg hoe dit met de verhouding werkt maar er
verandert in met name in de boven marge helemaal niets.

Omdat ik nu met een aantal computers met dezelfde configuratie deze
printer gebruik en allemaal dit euvel vertonen vraag ik mij af of het
misschien aan cups ligt. En test print via de test van de printer zelf
heeft wel de juiste margin.

Fred