[linux] bullseye en print margins

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Apr 23 14:23:16 CEST 2021

On Thu 22 Apr 2021, Fred wrote:

> Het lijkt erop dat mijn printer na de installatie van Debian bullseye de
> eerste te printen regel niet op het papier krijgt.

Bullseye is natuurlijk nog niet als stable released.
Ik print bijna nooit dus ik heb geen probleem geconstateerd. Ik ga het
ook niet "zomaar" proberen, dat kost vast weer een euro aan inkt
aangezien de printer al zeker een halfjaar uitstaat :-)

> Nu heb ik de ImageableArea in /etc/cups/ppd/printer.ppd wat zitten aan te
> passen maar dat bied ook weinig soelaas. Ik moet eerlijk bekennen dat ik
> niet helemaal helder krijg hoe dit met de verhouding werkt maar er verandert
> in met name in de boven marge helemaal niets.

Hoe heb je de printer geconfigureerd? Wat gebeurt er als je 'm opnieuw
configureert via de cups webinterface?

En de cups testpagina?

Paul