[linux] bullseye en print margins

Fred Linuks op freedom.nl
Za Apr 24 10:30:35 CEST 2021

Op 23-04-2021 om 22:31 schreef Fred:

> Ik ook. Het is ook opmerkelijk dat als ik de in
> /etc/cups/ppd/printer.pdd de marges (ImageableArea) van A4 aanpas ik
> ook geen verschil zie. Als ik via de webinterface  A5 selecteer wordt
> het gehele kader wel geprint. Ik zou haast zeggen 'vanzelf sprekend'.
> Ik ga daar toch nog even mee aan de slag. Krijg toch het gevoel dat ik
> iets niet goed doe..
>
> Fred

Inmiddels is het wel gelukt de testpagina van cups goed op papier te
krijgen. Met een documentje van LibreOffice blijft de bovenste regel nog
steeds  achterwege. Het papier is op en de patonen zijn leeg. Het wordt
dus eens tijd voor een nieuwe printer. Ik heb al eens gehoord dat een HP
met Linux goed werkt. Ik heb er een nodig van max. 15cm hoog en van het
type all in one. Misschien gebruikt hier iemand iets overeenkomstig met
goede ervaringen..?

Fred