[linux] grub-install voor debian-live CD

Derry cl3m0t op gmail.com
Zo Dec 5 23:05:56 CET 2021

On 05-12-2021 17:04, George Schramkowski wrote:

> [...]
> root=UUID=638f3efc-6924-45c4-be46-fe496c4d61a6 ro quiet initrd
> /initrd.img-5.10.0-8-amd64 }
>

> Deze wijst naar /dev/sdb2 maar dat is de root partitie van Debian,
> ik heb dit ook gecontroleerd door de UUID van bovenstaande entry te
> vergelijken met / in /etc/fstab op Debian. Ik heb ook een /boot
> partitie en dat is /dev/sdb1 (daar staan de images etc, zie mijn
> vorige E-mail). Is deze bovenstaande verwijzing dan wel in orde of
> moet ik naar de /boot partitie verwijzen? Indien nee, dan is het mij
> een raadsel waarom ik via update-grub op Ubuntu geen grub-lijst met
   /boot onder je systempartitie /dev/sdb2 is de mountpoint van je boot
partitie /dev/sdb1. De verwijzing naar /dev/sdb2 is volgens mij juist en
niet het probleem, maar je mag het veranderen als je het wilt uitproberen.

Heb je eigenlijk al op Ubuntu grub-install /dev/sda uitgevoerd voordat
je update-grub deed?

> Groetjes,
>
> George

Groet,