[linux] irritant google gedrag

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Jan 14 09:24:07 CET 2021

On Wed 13 Jan 2021, Derry wrote:

> Ik snap er niets meer van... Je krijgt dus een melding dat je in moet loggen
> bij google als je in *incognito* mode naar google.nl gaat om iets te zoeken?
> Heb ik overigens niet. Je gaat dan in *incognito* mode inloggen bij Google
> en Google vraagt een bevestiging van jou of jij het echt bent? Wat voor nut
> heeft het om het *incognito* mode te gebruiken als je ingelogd bent bij
> Google?

Ik denk dat paai niet goed kijkt, in de war is, ofzo...
Als ik incognito naar google.com ga, dan krijg ik alleen (terecht) een
cookie waarschuwing, als ik daar op "I agree" klik dan kan ik gewoon zoeken.
Nergens inloggen... Er *is* wel een "sign in" linkje daar maar dat hoeft
niet.

Dat je die popup elke keer krijgt, is omdat google niet weet dat
je die al gezien hebt omdat je de cookie daarvan weggooit :)

Paul