[linux] probleem met ubuntu op mijn laptop

Kunne Dam kunne.dam op gmail.com
Di Jan 19 13:08:17 CET 2021

Beste mensen die er verstand van hebben,

Eergister hadden we ineens geen toegang meer tot Ubuntu. Wij zijn digibeet
en hopen dat iemand ons kan raadgeven. Vandaag start ik de laptop op en
gelukkig kunnen we in elk geval weer met de pijltoetsen werken.
Dit is wat er op het scherm staat:

                             GNU GRUB versie 2.02
*Ubuntu
Geavanceerde opties voor Ubuntu
System setup

Onderin staat:

Druk op Enter om het geselecteerde systeem te starten, 'e' om de opdrachten
te bewerken, of 'c' voor een opdrachtregel. Druk op ESC voor het vorige
menu.

Kan iemand mij vertellen hoe dit zwarte scherm met deze instructies ineens
tevoorschijn is gekomen, én wat ik moet doen om weer gewoon in mijn laptop
verder te kunnen?

Alvast vriendelijk bedankt,

Kunne Dam