[linux] probleem met ubuntu op mijn laptop

Azem azemsom op gmail.com
Di Jan 19 13:16:25 CET 2021

Beste Kunne,

On 19-01-2021 13:08, Kunne Dam wrote:
> [...]
> werken.
> Dit is wat er op het scherm staat:
>
>                              GNU GRUB versie 2.02
> *Ubuntu
> Geavanceerde opties voor Ubuntu
> System setup
>
> Onderin staat:
>
> Druk op Enter om het geselecteerde systeem te starten, 'e' om de
> opdrachten te bewerken, of 'c' voor een opdrachtregel. Druk op ESC
> voor het vorige menu.
>
> Kan iemand mij vertellen hoe dit zwarte scherm met deze instructies
> ineens tevoorschijn is gekomen, én wat ik moet doen om weer gewoon in

Dit is het GRUB menu. GRUB is wat een "bootloader" genoemd wordt, een
progamma dat de computer opstart om het besturingsysteem te laden.

Veel linux disto's verbergen dit scherm maar andere weer niet.

Aangezien er een * voor Ubunta staat, kun je gewoon enter indrukken,
waarna Ubuntu zou moeten starten.

> Alvast vriendelijk bedankt,
Graag gedaan.

> Kunne Dam