[linux] bestemming dovecot mailoxen

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Jul 15 12:11:09 CEST 2021

On Thu 15 Jul 2021, paai wrote:

> virtual_mailbox:
>
> paai op bommiebrand.com     bommiebrand.com/paai/
> xandra op bommiebrand.com   bommiebrand.com/xandra/
> paai op paijmans.de         paijmans.de/paai/
> paai op paijmans.eu         paijmans.eu/paai/

> lmtp is weer helemaal nieuw voor me: als het niet nodig is ga ik daar even
> niet op in. Net zoals ik meen/hoop dat voor twee users en drie domains ook

lmtp is smtp maar dan lokaal, via een socket. Ik heb mij er verder ook
niet in verdiept, het is heel simpel toe te passen, eigenlijk simpeler
dan om het niet te gebruiken (omdat je dan postfix moet overtuigen het
op te slaan waar dovecot dat ook zou doen, en waar dovecot het ook weer
zoekt).

> geen databases hoeven te worden opgetuigd.
>
> Intussen komt alles voor paai op paijmans.de en paai op paijmans.eu binnen in de
> file /var/mail/paai (ook de mailtjes van Daniel, waarvoor mijn dank) en dat
> is met thunderbird te lezen, ongeacht of ik op de de account paijmans.de of
> paijmans.eu inlog.

Dat komt dus om dat paai een linux user is, volgens mij. Dan kijkt ie
niet naar virtuele domains. Je hebt immers verteld
"mydomain=paijmans.de" dus dan gaat ie daar niks virtueels meer doen,
da's een niet-virtueel domein.

Paul