[linux] bestemming dovecot mailoxen

Do Jul 15 13:42:50 CEST 2021

Aldus schreef paai op Thu, Jul 15, 2021 at 12:00:21PM +0200:

> virtual_domains:
>
> bommiebrand.com
> paijmans.de
> paijmans.eu
>
> virtual_mailbox:
>
> paai op bommiebrand.com     bommiebrand.com/paai/
> xandra op bommiebrand.com   bommiebrand.com/xandra/
> paai op paijmans.de         paijmans.de/paai/
> paai op paijmans.eu         paijmans.eu/paai/
>
> Intussen komt alles voor paai op paijmans.de en paai op paijmans.eu binnen in de
> file /var/mail/paai (ook de mailtjes van Daniel, waarvoor mijn dank) en dat
> [...]

Dat verklaart dan waarom paai op paijmans.net adressen in /var/spool/mail/paai
komen: dat is kennelijk een 'echt domein', maar het verklaart niet waarom
'paai op bommiebrand.com' anders wordt afgehandeld dan 'xandra op bommiebrand.com'.
Controleer de permissies van /var/mail/bommiebrand.com eens

Dan hebben we nog de mailtjes naar j.j.paijmans op gmail.com en alles in het
paijmans.local domain.

Voor uitgaande post is de route van Gmail kennelijk een uitweg, afhankelijk
van de configuratie van de mail client.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.