[linux] tweede "moet dit weten, maar weet het niet": run mk-configure, opgelost (maar niet door mijzelf)

Julien Michielsen michkloo op xs4all.nl
Do Jul 15 19:35:55 CEST 2021

> E-mail is ook een draak ook.
>
> Nieuwe versie van
>
> "Vertel waar de source vandaan komt." [0]

Er is een "zelf installeerbaar pakket" van mediatek voor hun dongle:
mt7610u_wifi_sta_v3002_dpo_20130916.tar.bz2.  Bij de uitvoer van make
daarvoor kreeg ik een foutmelding (*), en toen ben ik gestopt met de installatie
daarvan.  Tijdje later (toen het systeem met een kabel met het internet
verbonden was) is de betreffende driver (mt76x0u) "automagisch¨ van het net
geplukt en geïnstalleerd.  Dat heeft de aandrang om een eigen installatie
werkend te krijgen behoorlijk verlaagd. Het systeem doet wat ik wil (verbindt
met het net), en meer wil ik niet, dus oefening ten eind.
En de "automagische¨ installatie van de dongle was een hele opluchting
voor mij.
Julien
(*) de foutmelding (voor liefhebbers):
"make[2]: *** No rule to make target 'arch/x86/tools/relocs_32.c', needed by
'arch/x86/tools/relocs_32.o'.  Stop." (relocs_32.c maakt deel uit van de kernel)