[linux] Veilig bestanden uploaden en downloaden....

Di Mrt 2 10:50:05 CET 2021

Aldus schreef p.spek op tyil.nl op Tue, Mar 02, 2021 at 09:52:38AM +0100:

> Je kunt de OpenSSH settings per user-group instellen, en de gebruikers die sftp
> gaan gebruiken in die groep zetten. Dan hebben je beheerders geen "last" van de
> restricties die sftp gebruikers opgelegd krijgen.

Bedankt. Ik las dat de OpenSSH server tegenwoordig een 'Match' keyword
kent waarmee je inderdaad per gebruiker of groep afwijkende instellingen kunt
maken.

> Als je de sftp route gaat, kun je natuurlijk ook gewoon een willekeurige FTP
> client gebruiken op Windows. FileZilla is nog steeds een ding, zo te zien.

Kan zijn dat sommige klanten inderdaad FileZilla gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.