[linux] off-topic] CanaL Digitaal - Onterechte factuur - Intrum Justitia & Mailserver problematiek

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Vr Mrt 12 02:13:06 CET 2021

On 11-03-2021 15:57, lnx wrote:

> [...]

Gaat dit over Nederlands recht? Het enige dat echt bewijskracht heeft
als het gaat over afgeveverde stukken is het laten betekenen door een
deurwaarder maar dat is erg duur. Aangetekend met ontvangstbevestiging
werkt ook, als ze zo brutaal zijn dat ze ontkennen dat je brief ook ind
de envelop zat zal de kantonrechter al gauw kwade trouw aannemen.

Rechters zijn juristen, die zou ik niet gaan vervelen met de fijnere
details van het configureren van een mailserver. Dat snappen ze toch
niet en ze raken er vaak door geiriteerd. Zeggen dat je het gestuurd
hebt maar dat het dankzij de puinhoop bij blijkbaar IJ niet aankomt legt
het probleem bij hun.

Overigens weet ik niet over welk bedrag het gaat maar je hebt grote kans
dat ze het nooit laten voorkomen. Dat kost hun bij verlies minstens het
griffierecht en dat is waarschijnlijk meer dan de hele vordering. Dit
soort clubs blijft soms jaren brieven sturen, na een paar jaar krijg je
soms een brief van een ander bureau, dan hebben ze de oninbare
vorderingen weer eens in bulk doorverkocht. Zolang er geen aangetekende
brieven of dagvaardingen komen zou ik me er niet al te druk over maken.

--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html