[linux] off-topic] CanaL Digitaal - Onterechte factuur - Intrum Justitia & Mailserver problematiek

lnx lnx op kpnmail.nl
Za Mrt 13 11:00:04 CET 2021

On 3/12/21 2:13 AM, Johan Wevers wrote:
> On 11-03-2021 15:57, lnx wrote:

<knip>

> Overigens weet ik niet over welk bedrag het gaat maar je hebt grote kans
> dat ze het nooit laten voorkomen. Dat kost hun bij verlies minstens het
> griffierecht en dat is waarschijnlijk meer dan de hele vordering. Dit
> soort clubs blijft soms jaren brieven sturen, na een paar jaar krijg je
> soms een brief van een ander bureau, dan hebben ze de oninbare
> vorderingen weer eens in bulk doorverkocht. Zolang er geen aangetekende
> brieven of dagvaardingen komen zou ik me er niet al te druk over maken.

Maak me er gelukkig niet druk over. Integendeel zelfs. Waar ik me wel
druk over maak of beter gezegd zorgen is de kwaadwillende handelswijze
van zo'n incassoboer zeker nu in corona tijd waar bij steeds meer
men-sen, relatie, gezinnen etc. er steeds meer spanning op komt te staan.

Wanneer deze mensen ter goeder trouw handelen en een probleem, welke
buiten hun schuld om is ontstaan, op een nette manier proberen op te
lossen en vervolgens geconfronteerd worden met een onbetamelijke
han-delswijze van zo'n incassoboer dan kan dit net de druppel zijn die
de emmer doet overlopen.

Dan zul jij maar degene zijn die naast zo iemand woont of dat je zo
ie-mand in het verkeer tegenkomt waarbij een kleine onnozelheid de vlam
in de pan doet slaan.....