[linux] Welke berichten wel

Rutger van Sleen rutger.van.sleen op nllgg.nl
Do Nov 11 09:52:38 CET 2021

On 10-11-2021 13:06, Daniel C. von Asmuth wrote:
> Het voordeel van een moderator is dat de leden van de lijst zich met de
> inhoud bezig kunnen houden en dat de moderator off-list in actie komt
> als iemand te ver gaat, zodat we niet telkens dit soort discussies hoeven
> te voeren.

Als hier telkens dit soort discussies gaande zijn, betekent dat er
continue mensen te ver gaan. Maar dat is niet aan de orde. Het is voor
het eerst in jaren dat er een uitwisseling plaats vind over wat wel en
niet kan op de lijst. Wat eigenlijk helemaal niet verkeerd is, want het
is wel goed om af en toe tegen het licht te houden hoe het er aan toe
gaat en of daar iets aan moet veranderen.

Persoonlijk denk ik dat we als lijstleden onderling in staat moeten zijn
om (kleine) geschillen zelf op te lossen, zonder dat direct de
verantwoordelijkheid van iemand anders te maken. We zijn allemaal
volwassen mensen hier, toch?