[linux] welke GPU?

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Zo Nov 14 16:10:36 CET 2021

Aldus schreef Paul Slootman op Sun, Nov 14, 2021 at 03:40:52PM +0100:
> Mijn 30 inch Dell monitor gaat niet meer aan. Nu is die 16 jaar oud, dus
> die heeft z'n geld wel opgebracht. (Is nog een CCFL backlight, duurde
> ook steeds langer tot ie volle helderheid bereikt had, en verbruikte
> 160W).
>
> Zoekend naar een vervanger (ik heb nu een 24 inch staan maar da's wel
> afkicken ;-) zie dat een beetje leuk scherm een resolutie heeft van
> 3840x2160. De Dell was 2560x1600; helaas was dat ook het limiet van mijn
> huidige desktop pc (ook al 10 jaar oud), die redt met de integrated GPU
> [...]

Matrox gaat tot 2560 x 1560 (2 tot 8 schermen). Verder schijnen er maar twee
merken te zijn overgebleven, die zich vooral op gamers richten.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.