[linux] grote afstand ethernet overbruggen

Daniel C. von Asmuth asmuth op vonasmuth.nl
Zo Nov 21 13:46:46 CET 2021

Aldus schreef Paul de Vries op Sun, Nov 21, 2021 at 01:19:03PM +0100:
> in mijn zoektocht naar sneller internet in het buitengebied blijkt via trined glasvezel mogelijk: 500/500 voor een alleszins redelijke prijs. de aansluiting is in het woonhuis en daarnaast staan 2 schuren. in de 2e schuur is dat snellere internet nodig, maar dat is zo’n 100 meter vanaf het aansluitpunt.
> binnen het bereik van ethernet via een kabel maar dat is een onbegonnen graaf actie.
> ergens vond ik dat voor wifi-n 250m mogelijk is, als er dan van die 500/500 zo’n 50/50 overblijft ben ik blij.
> [...]

Ik heb gelezen dat WiFi een maximaal bereik heeft van 5 km met de juiste
antennes - maar dat moet je niet in een dichtgbevolkte woonwijk proberen.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		How long it takes to reach your goal
		depends less on your speed than on your direction.