[linux] grote afstand ethernet overbruggen

Paul de Vries paul.de.vries op xs4all.nl
Zo Nov 21 13:19:03 CET 2021

in mijn zoektocht naar sneller internet in het buitengebied blijkt via trined glasvezel mogelijk: 500/500 voor een alleszins redelijke prijs. de aansluiting is in het woonhuis en daarnaast staan 2 schuren. in de 2e schuur is dat snellere internet nodig, maar dat is zo’n 100 meter vanaf het aansluitpunt.
binnen het bereik van ethernet via een kabel maar dat is een onbegonnen graaf actie.
ergens vond ik dat voor wifi-n 250m mogelijk is, als er dan van die 500/500 zo’n 50/50 overblijft ben ik blij.
is er een slimme methode om die lokale afstand te overbruggen zonder een fysieke kabel te leggen?

groet,
paul.