[linux] Zoom bandbreedte, was [bonding mobile connections]

Paul de Vries paul.de.vries op xs4all.nl
Zo Nov 21 16:37:19 CET 2021

> [...]
>
> Recommended bandwidth for meetings and webinar panelists:
> For group video calling:
> -For high-quality video: 1.0 Mbps/600kbps (up/down)
> -For 720p HD video: 2.6Mbps/1.8Mbps (up/down)
> -For 1080p HD video: 3.8Mbps/3.0Mbps (up/down)
>
> Heb je 4g op je mobieltje? Je kan testen of je genoeg bandbreedte hebt. Het makkelijkst is je mobiele 4g met je linux laptop/desktop via USB Tethering te delen en dan speedtest te doen of zoom te gebruiken op je linux laptop/desktop.

we hebben zoom uitzending getest, iphone 10 met t-mobile 4g onbeperkt data 160Mbps download 19 Mbps upload, personal hotspot naar mac wifi, en de kwaliteit is echt niet om aan te zien zo slecht. vandaar de vraag naar hogere upload bandbreedte. teams werkt nog slechter, en sommige klanten willen nog wat anders.