[linux] bonding mobile connections

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Nov 21 19:14:20 CET 2021

On Sun, Nov 21, 2021 at 02:05:24PM +0100, Mike Jonkmans wrote:
> [...]

Dank je wel voor het mogelijk maken van in discussie volgorde lezen.[1]

> Het zijn niet alleen de eindpunten die het probleem zijn.
> Ook alle middle-boxes (firewalls, ssl-terminators, ...) moeten meewerken.
>
> Multipath-TCP zet meerdere TCP verbindingen op, een per path.
> Maar ook dan moeten beide kanten dat ondersteunen.

Wat ik er van begrepen heb, is dat Multipath-TCP geen eisen stelt
aan de andere kant. Dat het iets anders is
dan https://en.wikipedia.org/wiki/Link_aggregation#Link_Aggregation_Control_Protocol

Ik bedoel dat Multipath-TCP een mogelijke oplossing kan zijn
voor het probleem waarmee deze thread startte. Dus dat Original Poster
niet bang gemaakt moet worden met "Werkt pas als beide kanten het hebben!"

Groeten
Geert Stappers

[1] Dat compliment in andere woorden:
    * Heel fijn dat nieuwe tekst onder eerdere tekst geplaatst wordt
    * Heel goed dat je beseft dat eerdere berichten niet gelezen hoeven te zijn
--
Silence is hard to parse