[linux] Vragen over aanschaf van nieuwe computer voor Linux

piet hendriks pghendriks op hotmail.com
Do Nov 25 20:45:05 CET 2021

Geacht Linux deskundigen,
Al vele jaren ben ik een tevreden Linux gebruiker. ( Ubuntu ) op mijn ouwe trouwe Thinkpad Rserie en Asus computertje.
Maar nu komen deze computers op leeftijd en beginnen kuren te krijgen. De ventilatorlagertjes hoor ik en bij het updaten van Ubuntu wordt telkens gevraagd om de nieuwe versie te mogen installeren.
Nu werd mij dat afgeraden omdat dit een 32 bit is en de nieuwste versie zonder problemen draait op 64 bit.

Dus het wordt tijd voor een nieuwe of andere.
De laptops gebruik ik voor internet, briefje typen (en afdrukken met HP printer) en mijn Arduino progammatje te schrijven. (heel basic).
Het hoeft niet de top van snelheid en mooi te zijn maar stevig en betrouwbaar hecht ik veel waarde aan.

Maar welke specificaties moet die nieuwe dan hebben.?
Of welke laptopcomputer bevelen jullie mij aan.?

Ik zie jullie antwoord met belangstelling tegemoet.
Groeten Piet
 is dit het juiste e-mail adres voor deze vraag.?