[linux] niet bruikbare notebook door foute waarde van de registry

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Wo Okt 13 17:38:25 CEST 2021

Op wo 13 okt. 2021 16:54 schreef Julien Michielsen <michkloo op xs4all.nl>:

> Nieuwe notebook gekocht die aan mijn wensen voldeed: genoeg geheugen, disk
> groot genoeg, en processor in orde.  [...] "This computer
> uses Intels RST technology.  You must switch off RST before installing
> Ubuntu to
> your computer".  Dit laatste (switch off RST) staat beschreven op het
> internet, en
> zou simpel moeten zijn: ga in Windows naar Instellingen en verander
> Windows 10 S
> in Windows 10 Home edition, open daarna de register editor en verander RST
> in
> [...]

Ok, misschien een vreemde vraag, maar heb je ook al in de BIOS gekeken voor
deze RST/AHCI optie?

Die registry aanpassing lijkt er vooral voor bedoeld dat je Windows 10
installatie weer werkt nadat je de instelling in de BIOS hebt aangepast....

En vooruit, het is wat OT hier, maar die melding "pagina niet gevonden"
doet vermoeden dat er geen Internet verbinding beschikbaar is op dat
systeem.

Mvg, Guus Snijders