[linux] Opzettelijk afknijpen internet?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Wo Sep 1 14:18:58 CEST 2021

On 01-09-2021 14:11, Paul Slootman wrote:

> Dit haalt dus alleen het dataverkeer van de lokale linux machine, "als
> de router dat niet kan vertellen" dan zal paai er niet op in kunnen
> loggen lijkt mij; laat staan dat het een linux systeem is met alle
> benodigde tooling.
>
> Je zou een iets-meer-dan-domme switch ertussen kunnen hangen, eentje die
> een webinterface heeft die vertelt hoeveel verkeer door de verschillende
> ports gaat.

Ik geloof dat ze niet het verkeer per host willen weten, maar dat van
het hele systeem. Maar nu zit bijna alles weer achter een tweede router:
een hele oude FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A. Heeft die ergens een
optie om het verkeer te meten/weer te geven? Dan zet ik alles wat ervoor
zit even uit.

Neemt niet weg dat ik de gedane suggesties allemaal zeer verhelderend vind.